fbpx

Heb jij het
in huis?

Versterk jouw positie als recruiter. 

Tijdens de opleiding Recruitment Professional leer je jouw recruitmentproces te optimaliseren. Je leert hoe je efficiënt kunt werken in de chaos van het recruitmentvak en je maakt kennis met onder andere video recruitment, social advertisement en employer branding op een praktische en toepasbare manier. 

  Direct toepasbaar

  Praktijkgericht

  Up-to-date

De opleiding Recruitment Professional

Heb jij het in huis? 

Recruitment gaat verder dan alleen het werven van personeel. Als recruiter ben jij het gezicht van een, of soms wel tientallen organisaties. Jij zorgt ervoor dat mensen gevonden worden, verbonden worden en terecht komen op een plek waar zij zich thuis voelen. Jij bouwt, vormt en creëert teams. Als recruiter kun je veel impact hebben op organisaties. Maar hoe maak je impact als recruiter? Waarom ben je eigenlijk recruiter? Tijdens de opleiding Recruitment Professional komt dit allemaal aan bod.

De opleiding Recruitment Professional

Recruitment verandert razendsnel en de arbeidsmarkt is dynamischer dan ooit. Tijdens de opleiding Recruitment Professional ontdek je waar jouw talent ligt en hoe je jouw talent kunt ontwikkelen. De opleiding is interactief en geeft handvatten die jij in je dagelijks activiteiten kunt toepassen. Je werkt tijdens de opleiding aan jouw impact die je hebt op je organisatie, klanten en kandidaten. Daarnaast bouw je aan een portfolio dat jij in je verdere carrière kunt gebruiken. Je gaat werken aan je presentatie-skills, je communicatietechnieken en je gedrag, zowel online als offline. Kortom: tijdens deze opleiding ga jij aan de slag met andere ervaren recruiters om jouw impact als recruiter een boost te geven. 

Goed recruitment begint bij jezelf. Hoe meer jij vanuit jouw talent werkt, hoe meer impact je hebt. Tijdens deze opleiding gaan we werken aan jouw impact; binnen je organisatie, bij jouw klanten en kandidaten, in je presentatie, in je communicatie, in je gedrag, online, in beeld en in teksten.

Download hier de flyer

Heb je vragen, of wil je graag meer informatie?

De 11 thema's

Deze opleiding Recruitment Professional bestaat uit 11 thema's en een examendag. Tijdens deze thema's leer je hoe je jouw organisatie naar een hoger niveau kunt tillen op gebied van recruitment. De onderwerpen die we behandelen kun je direct toepassen in je dagelijkse werkzaamheden.
Deze opleiding Recruitment Professional bestaat uit 11 thema's en een examendag. Tijdens deze thema's leer je hoe je jouw organisatie naar een hoger niveau kunt tillen op gebied van recruitment. De onderwerpen die we behandelen kun je direct toepassen in je dagelijkse werkzaamheden.

In deze training leer je goed, authentiek en onderscheidend te pitchen, online en offline. Verder werk je aan je zicht- en vindbaarheid. Na afloop ben je in staat om:

  • in 1 minuut een onderscheidende mondelinge pitch te verzorgen;
  • een onderscheidend en (voor je doelgroep) vindbaar LinkedIn profiel te maken;
  • jouw onlinenetwerk verder uit te bouwen en te onderhouden;
  • content te creëren waarmee je jouw personal brand versterkt.

Tijdens deze training leer je hoe jij het recruitmentproces van jouw organisatie in kaart brengt.

Na afloop ben je in staat om:

  • een recruitmentproces in kaart te brengen;
  • knelpunten in het recruitmentproces te herkennen en te herstellen;
  • SLA’s (Service Level Agreement) af te spreken die je vastlegt in het recruitmentproces;
  • mensen aan te spreken op hun SLA’s;
  • procesmatig te communiceren met je klant en/of kandidaat;
  • efficiënter te werken op basis van data.

Hoe efficiënter je werkt hoe meer tijd er is om jouw talenten volop te benutten en meer aandacht te besteden aan jouw klanten en kandidaten.

Geen push, maar pull. Hoe trek jij mensen aan? Geen “wij van WC-Eend adviseren WC-Eend”, maar echte, eerlijke verhalen waarmee je kunt matchen op cultuur en waarden.

Na afloop ben je in staat om:

  • de missie en visie van de organisatie te achterhalen;
  • de ziel van een organisatie te achterhalen door de juiste vragen te stellen. Wat maakt een organisatie onderscheidend, waar zit de energie?
  • dit om te zetten naar een inspirerend werkgeversverhaal dat aansluit bij jouw doelgroep.

In deze training leer je de 6 fases kennen die kandidaten doorlopen in het recruitmentproces. In elke fase moet je de kandidaten zien te boeien en te binden.

Na afloop ben je in staat om:

  • alle contactmomenten met je kandidaat in kaart te brengen en te ranken;
  • je recruitment activiteiten actief in zowel gedrag als tekst als aan te passen aan de belevingswereld van jouw doelgroep;
  • kandidaten in alle 6 fases aan je organisatie te binden;
  • het recruitmentproces van jouw organisatie te optimaliseren door deze aan te laten sluiten bij de belevingswereld van jouw doelgroep.

Hoe stel jij wervingsadvies op? Na afloop ben je in staat om:

  • vragen te formuleren die jou helpen om de ondergrens van een vacature te bepalen en je in staat stellen zo efficiënt mogelijk te werven en te selecteren;
  • je doelgroep zo op basis van 5 criteria in kaart te brengen;
  • een inschatting te maken van de wervingshaalbaarheid van een vacature en op basis daarvan verwachtingen te managen;
  • het VIF te vertalen naar een eigen VIF.

Gericht werven is succesvol recruiten!

Hoe verleidelijk zijn jouw vacatureteksten? Tijdens deze training leer je de waarde en werking van een vacaturetekst, hoe je je doelgroep op de juiste manier kunt aanspreken en hoe je een onderscheidende tekst kunt schrijven. Daarnaast gaan we aan de slag met SEO. Hoe zorg je ervoor dat jou vacaturetekst vindbaar is in Google? 

Na afloop ben je in staat om:

  • vanuit het wervingsadvies een vacaturetekst op te stellen;
  • een vacaturetekst te schrijven die aansluit bij de belevingswereld van je doelgroep;
  • vacatureteksten/uitingen te optimaliseren voor zoekmachines.

Hoe promoot jij jouw vacature online?

Tijdens de training leer je:

  • wanneer je social advertising in kunt zetten;
  • hoe je jouw doelgroep in kunt stellen;
  • welke verschillende advertenties je in kunt zetten;
  • hoe je een advertentie optimaal inricht.

Na afloop van de training heb jij je eerste campagne ingericht en staat deze klaar om gelanceerd te worden. Klaar om jouw ideale kandidaat te laten reageren en je openstaande vacature in te vullen!

Tijdens deze interactieve training nemen we je mee in de mogelijkheden van het inzetten van video voor recruitment, ga je doelstellingen formuleren maar ga je vooral ook zelf aan de slag. We leren je de basics voor het maken en editen van video’s met je smartphone en geven je tips over geluid, licht en presentatie.

Na afloop ben je in staat om:

  • de toegevoegde waarde van video voor jouw doelgroep te benoemen;
  • het doel en de inhoud van een wervende video te bepalen en omschrijven;
  • zelfstandig een korte video op te nemen met je smartphone;
  • tijdens de video de basis videotechnieken toe te passen;
  • zelf een video te editen met je smartphone.

Aan elke goede search ligt een vacature intake ten grondslag. Slim en gericht searchen maken wervingssucces heel maakbaar. Searchen gaat over zoeken met behulp van Facebook, LinkedIn, Google, Twitter, Boolean Logic maar ook over cv databases en andere slimme manieren om talent te spotten.

Na afloop ben je in staat om:

  • een searchprofiel op te stellen voor een specifieke doelgroep;
  • een searchstring te maken om die doelgroep te vinden via Google;
  • meerdere kanalen te gebruiken om jouw profiel te vinden en te binden.

We geven je inzicht in de verschillende menstypen en kijken hoe je jouw kandidaat optimaal kunt beïnvloeden (en overtuigen!). Tijdens de training oefenen we verschillende rollenspellen waarin de verschillende typen kandidaten centraal komen te staan. Een interactieve dag!

Na afloop van de training doel(groep)gericht interviewen ben je in staat om:

  • een gestructureerd gesprek te voeren en doelgericht te communiceren;
  • verschillende type kandidaten en mensen te herkennen en hierop in te spelen;
  • overtuigend te zijn in je gespreksvoering.

Tijdens de module Dilemma’s en ethiek gaan we aan de slag met de vraagstukken waar je dagelijks als recruiter mee te maken krijgt. Hoe objectief ben jij als recruiter? 

Na afloop van de module dilemma’s en ethiek:

  • heb je inzicht in de wetgeving op het gebied van privacy en discriminatie;
  • weet je hoe je om dient te gaan met discriminerende verzoeken en dit kunt uitleggen aan je opdrachtgever;
  • weet je hoe je voordeel kunt behalen door juist te handelen.

Als recruiter ben je gatekeeper van de cultuur binnen je organisatie.

Deze opleiding sluit je af met een feestelijke dag. Op deze dag presenteer jij jouw eindproduct. Dit eindproduct bestaat uit alle praktijkopdrachten die je bij de voorgaande trainingen hebt gemaakt. Deze eindopdracht is tevens een portfolio die jij in je verdere carrière kunt gebruiken. 

Voor wie is deze Recruitment Professional opleiding?

Download hier de brochure

De Recruitment Professional opleiding is geschikt voor elke recruiter die al een tijdje in het vak zit. Het is een interactieve opleiding waarbij de kennis niet alleen vanuit de trainer komt, maar juist ook vanuit de klas. Je leert op een praktische manier hoe je het recruitmentproces van jouw organisatie naar een volgend niveau kunt tillen. Je maakt na deze opleiding niet alleen meer impact binnen jouw organisatie, maar ook bij de klant en kandidaat. 

Wil jij graag een intakegesprek of heb je opleidingsadvies nodig?

Yes! Bel me terug.

Of schrijf je direct in voor deze opleiding

Wat andere cursisten van de opleiding vonden:

Heb je vragen, of wil je graag meer informatie?

Leesvoer

Welk verhaal vertel je met je recruitmentvideo?

Zorg ervoor dat jij de juiste mensen aanspreekt met jouw recruitmentvideo?

Het optimaliseren van het recruitmentproces

Lees hier de blog en leer meer over hoe jij jouw recruitmentproces kunt optimaliseren.

De 5 fases van het recruitmentproces

Lees hier uit welke fase het recruitmentproces bestaat.

Wil jij op de hoogte blijven van alle laatste ontwikkelingen? Schrijf je dan nu in.

Wil jij meer informatie of ontvang je graag opleidingsadvies?

Yes! Bel me terug!

Wil jij jouw videoskills verbeteren?